سه شنبه ۰۳ تیر ۰۴ ۱۵:۲۷ ۱ بازديد
ترک کار کارگر، عبارت است از اینکه او، بدون رعایت تشریفات استعفا، قبل از اتمام تاریخ قرارداد کار و بدون داشتن مجوز قانونی، با قصد و نیت اتمام همکاری و خاتمه دادن به قرارداد کار، در کارگاه حضور نیابد و غیبت کند؛ کارفرما موظف است به محض تحقق ترک کار، این امر را در لیست بیمه همان ماه، به تامین اجتماعی، اطلاع دهد. هنگامی که کارفرما و کارگر، به صورت شفاهی و یا کتبی، اقدام به انعقاد قرارداد کار می نمایند، حقوق و تکالیفی در برابر یکدیگر پیدا خواهند کرد و بر اساس قانون، ملزمند تا خاتمه همکاری و فسخ قرارداد کار را صرفا در قالب و چهارچوب های قانونی، انجام دهند. از این رو، قوانین و دستورالعمل های ویژه ای در خصوص جریمه عدم اعلام ترک کار، مورد پیش بینی قرار گرفته و ضروری است، تمامی کارگران و کارفرمایان، با قواعد حاکم بر ترک کار کارگر و مسئولیت و وظایف قانونی خود در این شرایط، آشنا باشند تا با تبعات حقوقی منفی این امر، مواجه نشوند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع نرم افزارهای حسابداری، به سایت گروه نرم افزاری محک مراجعه نمایید.
- ۰ ۰
- ۰ نظر